














|
| | 30 kwietnia bieżącego roku w naszym gimnazjum odbyły się młodzieżowe wybory prezydenckie. Wszyscy byliśmy bardzo przejęci tym wydarzeniem, na które czekaliśmy niecierpliwie, od czasu ogłoszenia, że nasza szkołą uczestniczy w projekcie "Młodzi Głosują". Od tego czasu odbyliśmy kilka prelekcji dotyczących funkcjonowania urzędu prezydenta, dokładnie zapoznaliśmy się z programami poszczególnych kandydatów oraz przeprowadziliśmy akcję zachęcającą do głosowania. W tym celu nasi uczniowie w swoich miejscowościach roznosili ulotki oraz wykonali plakaty. Gdy nadszedł dzień wyborów, mogliśmy się przez chwilę poczuć naprawdę dorosłymi i odpowiedzialnymi za to, co dzieje się w naszym kraju. Z samego rana przygotowywaliśmy nasz lokal wyborczy, w którym ustawiliśmy flagę. Przygotowaliśmy urnę, oraz parawan, aby zachować tajność wyborów. Nasza komisja składająca się z trzech uczennic II klasy gimnazjum oraz dwóch uczniów III klasy gimnazjum, dzień wcześniej podzieliła się rolami i po "burzy mózgów" i dokładnym przeanalizowaniu preferencji każdego z nas ustaliliśmy, kto ma być kim w naszej komisji. Punktualnie o godzinie 9 rozpoczęły się wybory. Uczniowie przychodzili dwójkami. składali swoje podpisy, następnie usłyszeli instrukcję głosowania. Kiedy już poszli zagłosować, bardzo skrupulatnie analizowali całą kartę, aby mieć pewność, że dobrze wybrali. I my mamy nadzieję, że ich głosy były przemyślane. Po czterdziestu pięciu minutach zakończyliśmy głosowanie. Następnie ogromnie ciekawi wyników, zaczęliśmy liczyć głosy. Liczba osób uprawnionych do głosowania wynosiła 48. Do głosowania przystąpiło 41 osób. Wszystkie głosy były ważne. Wygrał Janusz Korwin- Mikke uzyskując 16 głosów. Drugie miejsce zajął Bronisław Maria Komorowski uzyskując 10 głosów. Andrzej Duda oraz Magdalena Ogórek zdobyli po 6 głosów. Grzegorz Braun otrzymał 2 głosy . Jeden głos otrzymał Paweł Kukiz. Reszta Kandydatów nie otrzymała żadnych głosów. Moment,w którym znaliśmy już wyniki był niesamowity. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy uczestniczyć w tak wspaniałym projekcie, który pozwolił nam dostrzec jak ważne są wybory i frekwencja. Nie udało by się to gdyby nie nasza nauczycielka WOS-u, Pani Małgorzata Świeża. Jesteśmy jej bardzo wdzięczni za zgłoszenie i mamy nadzieję, że za kilka lat ponownie uda nam się uczestniczyć w "Młodzi Głosują"!







| |
| |
| | Uczniowie gimnazjum 5 maja 2015r. wzięli udział w VII Inspiracjach Profilaktycznych " W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH", którego organizatorem było Gimnazjum w ZS w Konopiskach

| |
| |
| | Dni Ziemi obchodzone 22 kwietnia to czas, kiedy ludzie na całym świecie łączą siły,aby uświadomić wszystkim, że wspaniałe dary przyrody trzeba wykorzystywać mądrze – tak, aby starczyło do wszystkich pokoleń. Musimy być przyjaciółmi przyrody – ekologami i dbać o środowisko. Budzenie wśród dzieci i młodzieży współodpowiedzialności za stan środowiska i szacunku do przyrody to główne cele tegorocznych obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole, które odbyły się 29 kwietnia. Przedstawienie pod hasłem ,,Halo, tu mówią dzieci’’ przygotowali uczniowie klasy pierwszej szkoły podstawowej pod kierunkiem wychowawczyni Krystyny Badory. W związku z edukacyjnym wymiarem spotkania dzieci uświadomiły wszystkim zebranym, że same są częścią przyrody i warto nauczyć się o nią dbać na co dzień.






| |
| |
| | Uczniowie III klasy szkoły podstawowej uczestniczyli w warsztatach haftu krzyżykowego. Poprowadziła je dla nich Pani Sylwia Kamińska- intendentka naszej szkoły. Haft krzyżykowy to hobby Pani Sylwii, która posiada dużą kolekcję obrazów wykonanych tą metodą. Uczniowie z zapałem podeszli do prac i u niektórych od razu widać było uzdolnienia w tym kierunku. Uczniowie wyszywali swoje inicjały.

| |
| |
| | Uczniowie I klasy szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2015 realizują innowację pedagogiczną "Żyję w zgodzie z przyrodą". Niniejsza innowacja przewiduje rozszerzenie materiału o problematykę przyrodniczą i ekologiczną wykraczającą poza treści zawarte w podstawie programowej.Ma ona miedzy innymi pobudzać do twórczego rozwiązywania problemów i nabywania umiejętnego komunikowania się w grupie. Patrząc na prace stworzone przez uczniów można stwierdzić, że ten cel został osiągnięty.



| |
| |
| | W dniach 21-23 kwietnia 2015r uczniowie III klasy przystąpili do egzaminu gimnazjalnego. Egzamin przebiegał zgodnie z harmonogramem: 21 kwietnia- część humanistyczna w zakresie historii , wos oraz języka polskiego, 22 kwietnia- część matematyczno-przyrodnicza z przedmiotów biologii,geografii,chemii,fizyki oraz matematyki, 23 kwietnia uczniowie zmagali się z językiem angielskim na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Egzamin rozpoczynał się o 9.00 trwał 60 min, następnie była 45 minutowa przerwa i uczniowie przystępowali do drugiej 90 min. części (j.angielski 60 min) W przypadku uczniów, którym przysługiwało dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, czas pracy z poszczególnymi arkuszami może zostać przedłużony: o 20 minut – w przypadku historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego na poziomie podstawowym o 30 minut – w przypadku języka obcego na poziomie rozszerzonym oraz o 45 minut – w przypadku języka polskiego i matematyki. Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 19 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego uczniowie otrzymają w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym. Uczniowie każdego dnia wychodzili z mieszanymi uczuciami, ostatniego dnia wyraźnie na ich twarzach rysowało się zmęczenie.


| |
| |
| | W dniu 17 kwietnia 2015r. uczniowie naszego Zespołu spotkali się na apelu na chwilę zadumy i refleksji w ramach krótkiej lekcji historii – z czasów ostatniej , II wojny światowej. Kwiecień jest miesiącem, który przypomina smutne wydarzenia z tamtych czasów, bohaterstwo naszych rodaków, zbrodnie, jakich dokonano na Polakach i nie tylko oraz tragiczne losy wojennego pokolenia. Pamiętajmy o Zbrodni Katyńskiej, kiedy zamordowano 22 tysiące polskich oficerów, pamiętajmy o powstaniu w Getcie Warszawskim – krwawo stłumionym przez Niemców, pamiętajmy o Powstaniu Warszawskim z 1944 roku... Wydarzenia z czasów II wojny światowej – mimo upływu lat – nadal budzą wiele emocji ze względu na ogrom cierpienia ludzi, ogromną liczbę ofiar, niesamowity zasięg...Wiele narodów zostało dotkniętych tą tragedią. Miliony ludzi cierpiały, będąc ofiarami zbrodni ludobójstwa, tracąc zdrowie, bliskich i przyjaciół, przeżywając okropności w więzieniach czy obozach koncentracyjnych.... Wśród Tych, którzy szczególnie boleśnie odczuli, czym jest wojna i co może przynieść, była ludność żydowska. Wielu Polaków międzywojennej Polski było pochodzenia żydowskiego. Holokaust to ogromnie i bolesne doświadczenie tego narodu. W 2015 roku przypada 72. rocznica Powstania w Getcie Warszawskim. Wydarzenia z kwietnia 1943 roku naznaczyły Warszawę w sposób szczególny. Powstanie to trwało do połowy maja 1943 roku. Było pierwszą akcją zbrojną o dużej skali podjętą przez polskie organizacje podziemne przeciwko hitlerowcom, jak również pierwszym miejskim powstaniem w okupowanej Europie. Bezpośrednią przyczyną powstania była likwidacja getta warszawskiego i stopniowe mordowanie jego mieszkańców, dokonywane w ramach podjętego przez hitlerowców planu zagłady europejskich Żydów. Powstanie – pierwsze spośród kilku w gettach na terenie Polski – było też pierwszym w okupowanej Europie. Po jego stłumieniu Niemcy zniszczyli doszczętnie cały teren getta – żeby rok później, po powstaniu 1944 roku, dokończyć wyburzanie całej Warszawy. Walki toczyły się w centrum stolicy, jednocześnie będąc jednak „poza nią”, w dzielnicy zamkniętej, oddzielonej od części aryjskiej, która obserwowała tragedię dziejącą się za murami. Podobnie jak w latach ubiegłych, centralnym punktem rocznicowych obchodów, organizowanych przy udziale władz państwowych i miejskich, będą uroczystości pod pomnikiem Bohaterów Getta. W Warszawie i wielu miastach Polski odbędzie się akcja „Żonkile”. Wolontariusze będą rozdawać na ulicach papierowe żonkile – symbol pamięci o bohaterach powstania z 1943 roku. Żonkile symbolizują pamięć, szacunek i nadzieję. Związane są z postacią Marka Edelmana, ostatniego przywódcy Żydowskiej Organizacji Bojowej, który w każdą rocznicę powstania dostawał te kwiaty. Sam również, co roku, 19 kwietnia, składał żółty bukiet pod Pomnikiem Bohaterów Getta. Apel został zorganizowany, aby oddać hołd ofiarom. Przygotowali go uczniowie kl. I Gimnazjum. Mieli oni przypięte papierowe żonkile – symbol akcji związanej z uczczeniem pamięci ofiar tego powstania. Płacze matka, wypłakuje oczy
za swym synem, jedynakiem,
nosi przy sobie w woreczku
garstkę jego prochów.
Płacze kobieta, młoda kobieta
siwa i postarzała od zmartwień.
Zabrano jej męża
i zaginął po nim ślad.
Płaczą pola, płacze las
po każdym człowieku, który padł.
Jeden płacz na całym świecie...

Anna Pietras | |
| |
| | 16 kwietnia 2015 r uczniowie III klasy szkoły podstawowej przystąpili do sprawdzianu umiejętności z OPERONEM. Wcześniej przygotowując się do sprawdzianu zgodnie z instrukcją rozwiązali quizy tematyczne. Był to pierwszy ważny egzamin w życiu tych młodych ludzi. Sami zainteresowni stwierdzili, że "dało się przeżyć". Na wyniki niestety musimy poczekać.


| |
| |
    |
Ważne informacje | Schemat postępowania w przypadku potwierdzonego wyniku dodatniego wśród uczniów lub pracowników placówek oświatowych- dla dyrektorów szkół/ przedszkoli znajduje się w zakładce ORGANIZACJA SZKOŁY
Tygodniowy plan lekcji znajduje się w zakładce PLIKI DO POBRANIA
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas I-VIII rozpoczynają zajęcia lekcyjne o 8.15
Wypełniając obowiązek przekazania gminom i dyrektorom szkół podstawowych informacji o szkołach ponadpodstawowych na terenie województwa, wynikający z § 11 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737), informuję, że wykaz szkół ponadpodstawowych dostępnych dla absolwentów szkół podstawowych w rekrutacji na rok szkolny 2022/2023, został zamieszczony na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach www.kuratorium.katowice.pl w zakładce Rodzice i uczniowie/Rekrutacja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium w zakładce Ogłoszenia/Ogłoszenia inne.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychow. w roku szkolnym 2022/2023 -2,3 listopada 2023, 29,30 kwietnia 2024r., 2,3 maja 2024r., 31 maja 2024r.,17 czerwca 2024r.
Informacja o dobrowolnym ubezpieczeniu dziecka znajduje się w pliku AKTUALNOŚCI
Informujemy, że sprawozdania finansowe za rok 2018 znajdują się na stronie bip.konopiska w zakładce Inne > Jednostki organizacyjne > Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Mikołaja Kopernika w Hutkach
Wybieram zawód dla siebie
Informator o szkolnictwie branżowym na terenie Częstochowy i powiatów: częstochowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego, myszkowskiego znajduje się na: https://womczest.edu.pl/ wybieram-zawod/index.html. Ponadto informacje z wyborem zawodu można znaleźć na stronie: https:doradztwo.ore.edu.pl
KLAUZULA RODO Klauzula informacyjna_rodo
Stawka żywieniowa w roku szkolnym 2023/2024
Przedszkole: Śniadanie - 2,50 zł Obiad-4,20 zł Podwieczorek-2,00zł
Szkoła Podstawowa: Obiad-4,50zł
Nr konta do wpłat za żywienie: ZSP HUTKI BUDZET 96 8273 0006 2000 0000 0172 4669
deklaracja-dostepnosci-1
| |
| |
Dzwonki szkolne | 1. 8.15-9.00 2. 9.10-9.55 3. 10.05-10.50 4. 11.00-11.45 (obiad klasy I-III) 5. 12.00-12.45 (obiad klasy IV-VIII) 6. 13.00-13.45 7. 13.55-14.40 8. 14.50-15.35 | |
| | |