














|
| | W poniedziałek 21 października uczniowie klasy I, II i III z wychowawczyniami wybrali się na jesienną wyprawę do lasu. Byliśmy ciekawi, czy do lasu zawitała już Jesień. Jak się okazało pogoda nam sprzyjała, a las o tej porze roku był przepiękny. Na miejscu spotkaliśmy się z leśnikiem p. Krzysztofem Wołczykiem.Była przechadzka po lesie i obserwacja naturalnego ekosystemu świata roślin i zwierząt, przyglądaliśmy się warstwom lasu, zapoznając się z nowymi terminami: korony drzew, podszyt, runo leśne, ściółka. Dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta i rośliny występują w czterech różnych warstwach lasu. Dowiedzieliśmy się m. in. jak rozpoznać gatunki drzew,pan Krzysztof pokazał dzieciom w jaki sposób można określić wiek drzewa, jak zmierzyć jego wysokość i średnicę.Mogliśmy się przytulić do drzewa, zobaczyć i dotknąć jego korę, a nawet ją przekalkować. Nasze plecaki powoli wypełniały różne okazy przyrodnicze (kolorowe liście, szyszki, kora drzew). Każdy starał się usłyszeć i zapamiętać jak najwięcej leśnych dźwięków. Poznawaliśmy przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Podczas rozmowy uczniowie wykazali się dużą wiedzą na temat ochrony przyrody, wszyscy doskonale wiedzieli, że w lesie nie wolno zostawiać śmieci, rozpalać ognisk, płoszyć zwierząt, hałasować. Pełni wiedzy o lesie wróciliśmy do szkoły. Dziękujemy panu Krzysztofowi za gościnność okazaną nam w „leśnej szkole”, za cierpliwość i za miłe upominki.
Uczniowie klasy I, II i III oraz wychowawczynie









| |
| |
| | 27 września w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków. Uczniowie klasy 6 przypomnieli wszystkim, jak ważna jest nauka języków, a kształcenie językowe jest ważnym narzędziem służącym wzajemnemu poznaniu i budowaniu tolerancji pomiędzy różnymi kulturami, a także istotnym elementem wspomagającym procesy przemieszczania się osób w Europie w celu nauki i pracy. Szczególnie w tym dniu przypominamy sobie, jak wiele korzyści płynie ze znajomości języków obcych. Znajomość języków pomaga ludziom podróżować i nawiązywać przyjaźnie, lepiej docenić innych i ich kulturę. Znajomość języków daje też szansę lepszej pracy, awansu i wyższych zarobków. Uczniowie opowiedzieli również o naszym projekcie Erasmus+ „Taste of life” – „Smak życia”, którego głównym tematem jest propagowanie zdrowego odżywiania, aktywnego stylu życia i rozwijanie kompetencji kluczowych. Realizacja tego projektu będzie wspaniałą okazją do szlifowania języka angielskiego oraz poznawania innych języków, krajów, ich kultury i tradycji. Projekt ten możemy realizować dzięki Unii Europejskiej, która wspiera rozwój dzieci i młodzieży umożliwiając im udział w różnego rodzaju projektach, między innymi w projekcie Erasmus+. Uczniowie obejrzeli również krótki film animowany o Unii Europejskiej, posłuchali znanej wszystkim piosenki z filmu „Kraina Lodu”, zaśpiewanej w 25 językach. Został również zaprezentowany film o naszej szkolew języku angielskim, który nakręcili uczniowie klasy 6. Nakręcenie filmu było pierwszym zadaniem w ramach realizacji projektu Erasmus+. Kolejne zadanie to zaprojektowanie logo projektu. Uczniowie z klas 3, 5 i 6 stworzyli 4 wspaniałe propozycje, spośród których wybierzemy jedną, która będzie naszą propozycją na logo całego projektu. Uczniowie z klas 1 i 2 oraz dzieci z przedszkola również włączyły się w obchody Europejskiego Dnia Języków wykonując flagi krajów partnerskich z zastosowaniem różnych technik plastycznych. Została również przygotowana gazetka z informacjami o projekcie – erasmusowy kącik naszego projektu, a korytarze szkolne ozdobiły prace uczniów wykonane podczas wspólnych warsztatów plastycznych. Po zakończonych zajęciach wszyscy usiedli do wspólnego stołu ustawionego na placu szkolnym, na którym oczywiście królowały ziemniaki, ponieważ tego dnia obchodziliśmy również Święto Pieczonego Ziemniaka, które już na stałe wpisało się w kalendarz naszych szkolnych imprez. Jest to okazja do miłego spędzenia czasu przy wspólnym posiłku, ale też warto sobie wtedy przypomnieć, że ziemniak - to popularne, a często niedoceniane warzywo, jest bardzo zdrowe i ma ogromną wartość odżywczą, ma więcej witaminy C niż jabłka i dynie, a tyle samo co cukinie. Ma też pięć razy mniej kalorii niż makarony i kasze. Ostatnim punktem programu dnia były wspólne ćwiczenia na powietrzu i zawody sportowe, w których wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz dzieci przedszkolne. To był bardzo udany dzień! Magdalena Kotowska









 | |
| |
| | W dniu 30.09.2019 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego, jak co roku wzięliśmy udział w Ogólnopolskim programie ,,Samorządy mają głos”, który organizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.Szkoła, a w szczególności samorząd uczniowski powinien pełnić znaczącą funkcję w przygotowaniu młodych ludzi do roli świadomych i aktywnych obywateli i obywatelek. Zgodnie z zapisami z ustawy o systemie oświaty, samorząd istnieje w każdej polskiej szkole i tworzą go wszyscy uczniowie i uczennice. Program ,,Samorządy mają głos”wspiera uczniów, uczennice i nauczycieli, nauczycielki zainteresowanych rozwijaniem samorządności uczniowskiej w szkołach. Uczniowie i uczennice dowiadują się, jak realizować swoje pomysły i pasje poprzez działalność w samorządzie oraz jak sprawnie i efektywnie działać w szkole, a także poza nią. Nauczyciele i nauczycielki – opiekunowie, opiekunki samorządów uczniowskich dowiadują się, w jaki sposób wspierać działania uczniów i uczennic. Dzięki przygotowywaniu wyborów i kampanii, uczniowie uzyskują nowe umiejętności, uczą się odpowiedzialności za swoje wybory. W roku szkolnym 2019/2020 Wybrano następujący samorząd: Przewodnicząca : Natalia Fac kl. 5 Zastępca: Daniel Sirek kl.6 Skarbnik: Bartłomiej Cierpiał kl.6 Sekretarz: Jakub Grabarczyk kl.6



 [

| |
| |
| | ,,Spałam i śniłam, że życie jest samą przyjemnością, obudziłam się i spostrzegłam, że życie jest służbą na rzecz innych. Służyłam i zobaczyłam, że służba jest przyjemnością”. Matka Teresa z Kalkuty
Za oknem jesień w pełnej krasie, rozpieszcza nas pięknymi kolorami i słońcem, a my... sadzimy żonkile. Nasza placówka jest miejscem, gdzie dzieci poza zabawą i nauką mają możliwość poznawania życia, także od tej trudnej strony. Stają się dobrymi, małymi ludźmi, którzy chętnie angażują się w pomoc innym. W tym roku, z inicjatywy Szkolnego Koła Caritas, nasz Zespół po raz pierwszy aktywnie włączył się w ogólnopolską Kampanię Społeczną „POLA NADZIEI 2019/2020”. Pola Nadziei są elementem międzynarodowego programu powołanego do życia przez Fundację Marie Curie Cancer Care z Edynburga w Wielkiej Brytanii. Celem kampanii jest edukacja dzieci i młodzieży, uwrażliwianie ich na cierpienie i potrzeby drugiego człowieka, rozwijanie umiejętności pomagania. Kampania „POLA NADZIEI” przebiega w dwóch etapach: jesiennym i wiosennym. Elementem kampanii jesiennej „PÓL NADZIEI” jest sadzenie żonkili w okresie między 1 – 30 października w wybranych miejscach wokół szkół i przedszkoli. 15 października, przed budynkiem naszej szkoły utworzyliśmy pierwszą, własną rabatkę żonkilową, która jest symbolicznym aktem solidarności z ludźmi cierpiącymi i umierającymi. Miejsce to oznaczyliśmy tabliczką – „Tu rosną Żonkilowe Pola Nadziei”. Kiedy wiosną kwiaty zakwitną – utworzą pole nadziei zostaną ścięte i rozdane darczyńcom. Dochód ze sprzedaży cebulek w całości został przekazany na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia Opieki Hospicyjnej przy ul. Krakowskiej 45 w Częstochowie. Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom za okazane wsparcie.






| |
| |
| | „Cudze chwalicie, swego nie znacie...”. Każdy z nas zna to powiedzenie. Rzeczywiście – tak się zdarza. Postanowiliśmy, w ramach naszej wycieczki. powędrować nieco jurajskimi szlakami. W dniu 3 października uczniowie klas I – VI spotkali się rano, aby pojechać na wycieczkę na Jurę Krakowsko – Częstochowską. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska to makroregion geograficzny.. Znajduje się w dorzeczu górnej Wisły oraz górnej Warty. Jura to piękne widoki, malownicze skałki i wspaniałe jaskinie. To również ruiny potężnych zamków, które wszyscy doskonale znamy jako Orle Gniazda. Warto odwiedzić te miejsca, tym bardziej, że to nie tak daleko od nas. Wybraliśmy się do pobliskiego Olsztyna i tam, z przewodnikiem, ruszyliśmy na jeden z wielu szlaków turystycznych. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki, np. na Sokole Góry czy potężny kamieniołom, gdzie można znaleźć kalcyt. Wrażenie robią również ruiny olsztyńskiego zamku. To była część naszej wyprawy. Przyszła pora na zajęcia warsztatowe z rękodzieła ludowego. Młodsi uczniowie bawili się w filcowanie wełny, a starsi tkali na małych krosnach. Powstały ciekawe prace. Mieliśmy szczęście, bo pogoda dopisała. Troszkę zmęczeni wędrówką i pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. A. Pietras


| |
| |
| | W piątek 20 września 2019r., kiedy na całym świecie rozpoczęło się „Sprzątanie świata” uczniowie wraz z nauczycielami w ramach zainicjowanej przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę akcji #sprzątaMY las ruszyli z workami na śmieci do pobliskiego lasu. Las jest domem wielu gatunków roślin, grzybów i zwierząt. Jest też miejscem wypoczynku i rekreacji. Śmieci zupełnie do lasu nie pasują. Są śmiertelnym zagrożeniem dla żyjących w nim zwierząt…o tym mówił nam leśniczy Leśnictwa Hutki pan Krzysztof Wołczyk, który akcję rozpoczął od pogadanki tematycznej dotyczącej ochrony środowiska oraz zasad bezpieczeństwa podczas zbierania śmieci. W tym dniu sprzyjała nam również piękna, słoneczna pogoda, a dzięki aktywnej postawie uczniów udało nam się zebraćcztery worki śmieci, ale to dobrze, świadczy to tylko o tym ,że na co dzień dbali o czystość dookoła nas.które zostały złożone w punkcie odbioru odpadów. Bardzo smutne jest to, że nawet w dzisiejszych czasach, nie wszyscy są świadomi, jak wielki wpływ mają na otoczenie. Sprzątanie lasu to wyjątkowa okazja, pokazująca jak dzieci mogą dać dobry przykład dorosłym. Bez wątpienia udział w tej akcji obudził refleksję nad stanem naszego naturalnego środowiska i przyczynił się do rozwijania poczucia odpowiedzialności za nasze lasy, dając wszystkim poczucie satysfakcji z dobrze wykonanej pracy. Dziękuję pani Dyrektor, uczniom i nauczycielom za zaangażowanie i zapraszam do udziału w kolejnych akcjach proekologicznych.





| |
| |
| | Teren placu zabaw w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Mikołaja Kopernika w Hutkach jest ważnym miejscem rekreacyjnym. W okresie od wczesnej wiosny do późnej jesieni w tym miejscu przebywają tutaj dzieci przedszkolne, uczniowie klas młodszych szkoły podstawowej oraz dzieci uczęszczające na świetlicę wiejską. Bywalcami tego miejsca są również niezrzeszeni mieszkańcy naszej wsi. Urządzenia mające już więcej niż kilkanaście lat wymagały wymiany , stało się to możliwe dzięki życzliwości mieszkańców i Radzie Sołeckiej sołectwa Hutki oraz wsparciu Pani Agnieszki Rokosy-pracownika Urzędu Gminy Konopiska. Na dzieci wracające do przedszkola i szkoły po wakacjach czekała na placu zabaw niespodzianka w postaci : bujaka wieloosobowego JEEP zakupionego w ramach środków z funduszu sołeckiego oraz urządzenia wielofunkcyjnego „Duża forteca” współfinansowanego ze środków budżetu Województwa Śląskiego w Marszałkowskim Konkursie „Inicjatywa Sołecka” w 2019 roku. Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hutkach w imieniu całej społeczności składa serdeczne podziękowania wszystkim osobom, którym dobro przedszkola i szkoły w Hutkach nie jest obojętne.
Tamara Gwóźdź



| |
| |
| | Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Mikołaja Kopernika w Hutkach ponownie znalazł się w gronie szkół w Polsce, które pozyskały fundusze na realizację projektu europejskiego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+, tym razem w ramach Partnerstwa Współpracy Szkół (akcja KA229) w sektorze Edukacja Szkolna złożonych przez polskie szkoły koordynujące projekty. Nasz projekt został wysoko oceniony, uzyskał 90 pkt. na 100 i znalazł się na 17 miejscu wśród 150 projektów zatwierdzonych do realizacji w Polsce (na 265 złożonych). Projekt nosi tytuł „Taste of life” – „Smak życia” i dotyczy rozwijania kompetencji kluczowych oraz propagowania zdrowego odżywiania, zdrowego, aktywnego stylu życia oraz przeciwdziałania otyłości wśród dzieci. W projekcie biorą udział szkoły z 6 państw: Polski, Hiszpanii, Portugalii, Grecji, Włoch i Finlandii. Uczestnikami będą uczniowie w wieku 3 – 14 lat oraz nauczyciele przedszkola i szkoły podstawowej Nasze główne cele to: europejski dialog interkulturowy, kształtowanie postaw szacunku, tolerancji i otwartości wobec innych narodowości i kultur, propagowanie zdrowego odżywiania i aktywnego stylu życia, rozwijanie kompetencji kluczowych, zwiększenie motywacji uczniów do nauki języków obcych, zachęcanie do pokonywania barier językowych poprzez umożliwienie kontaktu z rówieśnikami z różnych części Europy. Wiemy, jak ważne jest we współczesnej szkole kształtowanie kompetencji kluczowych, ponieważ młody człowiek potrzebuje ich do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej, a w przyszłości - zatrudnienia. Wszystkie kompetencje kluczowe uważane są za jednakowo ważne, ponieważ każda z nich może przyczynić się do udanego życia we współczesnym społeczeństwie. Kompetencje w szkole kształtujemy nie tylko poprzez to, czego uczymy, ale przede wszystkim, jak uczymy. Dlatego bardzo ważnym elementem projektu będzie wspólne szkolenie, podczas którego dowiemy się, jak kształtować kompetencje kluczowe u uczniów, jak wypracować nowe metody pracy rozwijające kompetencje kluczowe uczniów oraz ciekawe narzędzia TIK, które staną się międzynarodowymi pomocami dydaktycznymi. Do osiągnięcia zakładanych celów ma posłużyć wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami, w tym: wzajemne poznanie warsztatów pracy, systemów edukacyjnych, wspólne poszukiwanie innowacyjnych metod pracy oraz sposobów ich wdrażania, a także konstruowanie pomocy metodyczno-dydaktycznych opartych na TIK.
Magdalena Kotowska | |
| |
| | W Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. M. Kopernika w Hutkach realizowany jest projekt Erasmus+ dla nauczycieli. Ten projekt to dla naszej szkoły szansa na rozwój na europejskim poziomie, duży krok ku wyrównaniu szans edukacyjnych i umocnieniu pozycji naszych uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych, ponieważ podniesienie kwalifikacji i umiejętności nauczycieli oznacza podniesienie jakości pracy szkoły. Udział naszych nauczycieli w takim projekcie to również nadanie szkole europejskiego wymiaru i duży krok ku nowoczesnej edukacji. W związku z tym w czasie wakacji dziewięciu nauczycieli Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. M. Kopernika w Hutkach zdecydowało się wziąć udział w projekcie Erasmus+ edukacja szkolna, akcja KA1 .Celem naszego projektu jest podniesienie kwalifikacji i kompetencji naszych nauczycieli w zakresie stosowania TIK w edukacji, częste wykorzystywanie nowoczesnego sprzętu, nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych w pracy z uczniami, poprawa wyników nauczania i wyników egzaminów z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz języka angielskiego. Dzięki stosowaniu TIK, doskonalenie przez nauczycieli przedszkola znajomości języka angielskiego i uzyskanie kwalifikacji do nauczania języka angielskiego w przedszkolu, a dzięki temu podniesienie jakości i efektywności nauczania języka angielskiego na najwcześniejszym etapie edukacyjnym. Poprawa jakości zarządzania szkołą dzięki doskonaleniu znajomości języka angielskiego przez dyrektora, podniesienie poziomu jakości nauczania i uczenia się, zwiększenie szans edukacyjnych naszych uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych. Rozwój kompetencji społecznych, organizacyjnych, kulturowych nauczycieli i uczniów, poszerzanie horyzontów, kształtowanie postaw tolerancji i otwartości na inne kultury, zwiększenie motywacji uczniów do nauki poprzez stosowanie TIK, wzmacnianie poczucia własnej wartości, zwiększenie motywacji nauczycieli do przyszłych działań na rzecz szkoły oraz własnego rozwoju zawodowego i osobistego, nabycie przez dyrektora i nauczycieli kompetencji i umiejętności językowych w celu skutecznej komunikacji z nauczycielami z innych krajów europejskich podczas realizacji wspólnych międzynarodowych projektów w ramach eTwinning, Erasmus+ i in., nada szkole wymiaru europejskiego poprzez stosowanie innowacyjnych metod nauczania, zarządzania oraz komunikacji międzynarodowej na miarę nowoczesnej Europy. Agnieszka Jakubowska







| |
| |
| | Był kiedyś taki wrzesień, kiedy szkoły nie doczekały się uczniów, a dla ludzi zaczęła się walka o przetrwanie, o życie, o wolność... W 1939 roku rozpoczęła się II wojna światowa. Hitlerowskie Niemcy zaatakowały granice Polski i innych państw. . Chcemy otaczać szacunkiem tych, którzy jeszcze są wśród nas, a wtedy dzielnie walczyli o wolność. Spotkaliśmy się, aby wspólnie „ cofnąć się” o 80 lat wstecz i uczcić pamięć ofiar tamtych lat. Jest jeden czas miłości, jest jeden czas wiary dla tych, którzy odeszli, dla tych, co zostają. Wszystko staje się jednym: żywe i umarłe. Wszystko splata się w jedną – narodową pamięć. Obraz przeszłości i przyszłości sięga Przez serce żywe, co w piersiach nam bije. BO WOLNOŚĆ TO JEST TYLE, ILU NAS POLEGŁO. BO WOLNOŚĆ TO JEST TYLE, ILU NAS DZIŚ ŻYJE. Każda wojna była i jest dramatem człowieka. Jest nie tylko przeszłością, doświadczeniem, cierpieniem, stratą, ale i przestrogą dla kolejnych pokoleń. Żyjemy obecnie w wolnym kraju, w pokoju i oby tak było zawsze! Zawsze pamiętajmy o poległych żołnierzach i osobach cywilnych! Zawsze pamiętajmy ojców i synów na wojnie, płaczące matki i córki! Zawsze pamiętajmy o pogrzebanych w historii! Dopełnieniem programu było obejrzenie filmu o czasach wojny i okupacji. Program słowno – muzyczny na to spotkanie wspomnieniowe został przygotowany przez uczniów kl. VI. A. Pietras | |
| |
    |
Ważne informacje | Informacje dotyczące EGZAMINÓW ÓSMOKLASISTY znajdują się w zakładce ORGANIZACJA SZKOŁY
Tygodniowy plan lekcji znajduje się w zakładce PLIKI DO POBRANIA
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas I-VIII rozpoczynają zajęcia lekcyjne o 8.15.
Wypełniając obowiązek przekazania gminom i dyrektorom szkół podstawowych informacji o szkołach ponadpodstawowych na terenie województwa, wynikający z § 11 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737), informuję, że wykaz szkół ponadpodstawowych dostępnych dla absolwentów szkół podstawowych w rekrutacji na rok szkolny 2022/2023, został zamieszczony na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach www.kuratorium.katowice.pl w zakładce Rodzice i uczniowie/Rekrutacja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium w zakładce Ogłoszenia/Ogłoszenia inne.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychow. w roku szkolnym 2024/2025 -2,3 stycznia 2025r., 2 maja 2025r., 13-15 maja 2025r.,20 czerwca 2025r.,23 czerwca 2025r.
Informacja o dobrowolnym ubezpieczeniu dziecka znajduje się w ZAKŁADCE PLIKI DO POBRANIA
Wybieram zawód dla siebie
Informator o szkolnictwie branżowym na terenie Częstochowy i powiatów: częstochowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego, myszkowskiego znajduje się na: https://womczest.edu.pl/ wybieram-zawod/index.html. Ponadto informacje z wyborem zawodu można znaleźć na stronie: https:doradztwo.ore.edu.pl
KLAUZULA RODO Klauzula informacyjna_rodo
Stawka żywieniowa w roku szkolnym 2024/2025
Przedszkole: Śniadanie - 3,00 zł Obiad-5,50 zł Podwieczorek-3,00zł
Szkoła Podstawowa: Obiad-6,00zł
Nr konta do wpłat za żywienie: ZSP HUTKI BUDZET 96 8273 0006 2000 0000 0172 4669
deklaracja-dostepnosci-1
Standardy Ochrony Małoletnich obowiązujące w przedszkolu i szkole podstawowej znajdują się w zakładce PLIKI DO POBRANIA
| |
| |
Dzwonki szkolne | 1. 8.15-9.00 2. 9.10-9.55 3. 10.05-10.50 4. 11.00-11.45 (obiad klasy I-III) 5. 12.00-12.45 (obiad klasy IV-VIII) 6. 13.00-13.45 7. 13.55-14.40 8. 14.50-15.35 | |
| | |