szkola hutki
Strona głównaAktualnościPlikiGaleriaKontakt

Organizacja szkoły
Rada rodziców
Samorząd uczniowski
Pedagog szkolny
Brać szkolna
Osiągnięcia uczniów
Hala sportowa
Erasmus
Szkolne kółko caritas
Pracownicy szkoły
Zajęcia pozalekcyjne
Świetlica
Uroczystości









































 


Pożegnanie Pani Zdzisi
W dniu 30 października 2019 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Hutkach odbyło się pożegnanie Pani Zdzisławy Szydłowskiej, pracownika Świetlicy Wiejskiej i Filii Biblioteki Publicznej  w Hutkach, która awansowała na dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Konopiskach
 Społeczność szkolna postanowiła pożegnać  Panią Zdzisię na uroczystym apelu , na który dzieci przygotowały wiersze i rysunki, z których powstał piękny pożegnalny album.
Pani Zdzisia zawsze miała wiele cierpliwości dla swoich podopiecznych, a świetlica była  miejscem, w którym uczniowie nigdy się nie nudzili. Każdy mógł tutaj miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić wolny czas. Przez cały rok czekało na uczniów mnóstwo atrakcji. Każdego dnia dzieci mogły rozwijać swoje talenty, nabywać nowe umiejętności, a przede wszystkim przyjemnie i kreatywnie spędzać czas.  Zajęcia świetlicowe dawały dzieciom możliwość zarówno czynnego wypoczynku poprzez zabawy ruchowe i rekreacyjno–sportowe na świeżym powietrzu (plac zabaw, boisko), jak również pozwalały na rozwijanie wielu zainteresowań: plastycznych, technicznych, muzycznych, przyrodniczych, czytelniczych i innych.
Pomimo tego, że Pani Zdzisława Szydłowska nigdy nie była pracownikiem szkoły nasze serca zawsze biły jednym rytmem.
Pani Zdzisiu jeszcze raz DZIĘKUJEMY !!!


Dzień Dobrego Słowa
Dzień Dobrego Słowa



W roku szkolnym 2019/2020 nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Dzień Dobrego Słowa. To, inicjatywa, która ma pomóc czynić świat lepszym i szczęśliwszym przez wspólną pracę nad właściwym stosunkiem do słowa.
Głównym celem tego projektu jest propagowanie zasad kulturalnego i życzliwego zachowania w codziennych sytuacjach, podkreślenie szacunku dla języka polskiego, uświadomienie konieczności dbania o jego czystość i poprawność.
Dzień Dobrego Słowa ma też na celu budowanie odpowiedzialności za słowo, kształtowanie dobrej atmosfery, wzajemnego szacunku wobec rówieśników jak i starszych. Zamiarem akcji jest przypomnienie ważności używania kulturalnych słów. Chcemy, aby uczniowie potrafili życzliwie zwracać się do siebie i innych, odpowiednio zachować się w każdej sytuacji.
Założeniem projektu jest uczynienie każdego 13. dnia miesiąca Dniem Dobrego Słowa.
W naszej szkole rozpoczęliśmy przygodę z Dniem Dobrego Słowa od zorganizowania wystawy z etykietami Dobrych Słów.

Joanna Dróżdż


Warsztaty profilaktyczne
"Zagrożenia wynikające z palenia papierosów i e-papierosów"
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych dotyczących palenia papierosów i e-papierosów. "Zagrożenia wynikające z palenia papierosów i e-papierosów"
Celem warsztatów jest zapobieganie paleniu wśród młodzieży szkolnej, zwiększenie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego i areozolu zawartego w e-papierosie, kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia papierosów i e-papierosów. Podczas spotkania uczniowie otrzymali ulotki oraz zostali zapoznani z materiałami informacyjnymi przygotowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Główny Inspektorat Sanitarny, dotyczącymi potencjalnych zagrożeń związanych z paleniem e-papierosów. Klasy młodsze przygotowały plakaty o tematyce antynikotynowej, które zostały wyeksponowane na korytarzu szkolnym.
Mamy nadzieję, że dzięki  profilaktyce przyczynimy się do świadomej odmowy sięgnięcia po pierwszego papierosa lub e-papierosa przez naszych uczniów.

Joanna Dróżdż



Od 2011 roku aż sześciokrotnie wzrosła liczba polskich uczniów, którzy próbowali e-papierosa. Młodzież nie zdaje sobie sprawy, że e-papierosy tak samo jak tradycyjne papierosy uzależniają i wpływają negatywnie na zdrowie.

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia. Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący ich przed sięganiem po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.

Istnieją również dowody na to, że młodzi ludzie, którzy używają e-papierosów, mogą częściej palić papierosy w przyszłości. Istnieją udokumentowane przypadki zatruć płynem z e-papierosów wśród dzieci oraz osób dorosłych. Ważna jest zatem wiedza na temat zagrożeń związanych z e-papierosami.

Wszystkie e-papierosy mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka JUUL zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych nastolatków szybki rozwój uzależnienia.

INFORMACJA DLA RODZICÓW
NA TEMAT POTENCJALNYCH ZAGROŻEŃ ZWIĄZANYCH
ZE STOSOWANIEM ELEKTRONICZNYCH PAPIEROSÓW

Co to są e-papierosy?
E-papieros to inaczej elektroniczny system dostarczający nikotynę.

E-papierosy to urządzenia elektroniczne, które podgrzewają ciecz i wytwarzają aerozol lub mieszankę małych cząstek w powietrzu. Mają wiele kształtów i rozmiarów. Większość z nich ma baterię, element grzewczy i miejsce na tzw. liquid. Niektóre e-papierosy wyglądają jak zwykłe papierosy, cygara lub fajki.
Inne przypominają pamięć USB, długopis lub przedmioty codziennego użytku.

Papierosy elektroniczne funkcjonują pod różnymi nazwami: e-papierosy, e-fajki lub systemy dostarczania nikotyny (ENDS).

W skład e-liquidu wchodzą: glikol propylenowy i/lub gliceryna, woda lub etanol, nikotyna (od 0 do 20 mg/ml) oraz dodatki smakowo-zapachowe. Obecnie istnieje ponad 8 000 różnych rodzajów e-liquidu o owocowych bądź słodkich smakach (m.in.: czekolada, popcorn, guma balonowa, wanilia), które mają na celu zachęcić młode osoby do sięgnięcia po e-papierosa.

Korzystanie z e-papierosa jest czasem nazywane „wapowaniem”
lub „JUULINGIEM”.

Jak działają e-papierosy?
E-papieros działa na zasadzie podgrzewania płynu (e-liquid) do temperatury około 200oC, tworząc przy tym aerozol, który jest wdychany przez użytkownika. Zwykle zawiera on nikotynę, aromaty i inne substancje chemiczne.

Użytkownicy wdychają aerozol z e-papierosów do płuc. Mogą go również wdychać osoby postronne, gdy użytkownik wydycha go w powietrze.

Warto zwrócić również uwagę na fakt, że urządzenia do palenia e-papierosów mogą być używane do dostarczania substancji psychoaktywnych.

Co znajduje się w aerozolu z e-papierosa?
Aerozol z e-papierosów jest szkodliwą „parą wodną”. Aerozol do e-papierosów, który użytkownicy wdychają, może zawierać szkodliwe substancje, w tym:

acetaldehyd,
formaldehyd,
akroleinę,
propanal,
nikotynę,
aceton,
o-metyl-benzaldehyd,
karcinogenne nitrozaminy.
Użycie e-papierosa powoduje emisję pyłu zawieszonego (PM2.5)
oraz najdrobniejszych cząstek (UFPs), których stężenie wzrasta w powietrzu otaczającym e-palacza.

Co to jest JUUL?
JUUL to forma e-papierosa – urządzenie do vapingu o systemie zamkniętym, które nie jest przeznaczone do napełniania. Inteligentny mechanizm podgrzewający w urządzeniach JUUL wytwarza aerozol. Został zaprojektowany tak, aby ograniczać spalanie. Akumulator urządzenia JUUL ładuje się przez stację dokującą USB.

Wszystkie e-papierosy JUUL mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka JUUL zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych nastolatków szybki rozwój uzależnienia. JUUL używa płynnych wkładów nikotynowych zwanych „podami”, które są dostępne w smakach atrakcyjnych dla młodzieży.

Problem używania e-papierosów
W Polsce papierosy istnieją już od 13 lat, jednak ich prawdziwa ekspansja na naszym rynku nastąpiła w latach 2008-2009.W tym okresie powstało najwięcej firm handlującymi tymi produktami, a za tym nastąpił lawinowy wzrost liczby użytkowników papierosów elektronicznych. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje, iż właśnie w latach 2008-2012 w krajach Ameryki Płn., UE i Korei Płd. co najmniej dwukrotnie zwiększyła się liczba osób dorosłych używających tych produktów.

E-papierosy zyskały największą popularność wśród młodzieży. Przykładem
są Stany Zjednoczone, w których w 2011 roku e-papierosów używało 1,4% gimnazjalistów i 2,7% uczniów szkół średnich, a już rok później e-papierosy paliło odpowiednio 4,7% i 10% uczniów tych szkół. Innym przykładem może być Wielka Brytania. W 2013 roku 7% młodych mieszkańców tego kraju w wieku
11-18 lat zadeklarowało, iż przynajmniej raz w życiu korzystało z elektronicznych papierosów. W 2015 roku liczba ta wzrosła do 13%!

Polska negatywnie wyróżnia się na tle innych państw. Odsetek użytkowników elektronicznych papierosów jest bardzo wysoki, szczególnie w grupie nastolatków i młodych dorosłych. Coraz więcej uczniów przychodzi do szkoły
z elektronicznymi papierosami. Wielu z nich pali podczas przerw. Mimo, że szkoły wprowadzają regulaminy o zakazie używania e-papierosów, nie powoduje to spadku liczby użytkowników. Badania porównawcze przeprowadzone w 2011 roku i w 2014 roku wśród uczniów w wieku 15-19 lat wskazują, że liczba polskich nastolatków, którzy próbowali e-papierosa, wzrosła od 2011 roku sześciokrotnie. Nawet 30% uczniów w wieku od 15 do 19 lat regularnie pali elektroniczne papierosy, a 60% spróbowało ich co najmniej raz życiu.

Ponad połowa badanych (54,8%) uważała, że e-papierosy są dużo bezpieczniejsze niż zwykłe papierosy! Używanie e-papierosów jest traktowane przez młodzież jako mniej ryzykowne. Ponadto e-papierosy wyglądają atrakcyjnie, co osłabia negatywne przekonania na temat ich wpływu na zdrowie. Młodzież nie zdaje sobie sprawy, że e-papierosy tak samo uzależniają i tak samo negatywnie wpływają na zdrowie jak papierosy tradycyjne.

Jakie jest ryzyko zdrowotne związane z używaniem e-papierosów?
Istnieją dowody na to, że młodzi ludzie, którzy używają e-papierosów, mogą częściej palić papierosy w przyszłości. Istnieją udokumentowane przypadki zatruć płynem z e-papierosów wśród dzieci oraz osób dorosłych.

Układ narządów Skutki zdrowotne wynikające z użycia
e-papierosa
Układ oddechowy – podrażnienie górnych i dolnych dróg oddechowych (Vardavas et al., 2012),
– zapalenie oskrzeli, kaszel, zmiany rozedmowe w płucach (Scheffler et al., 2015; Grana et al., 2014).
Układ immunologiczny – indukcja stanu zapalnego w drogach oddechowych (Scott et al., 2018),
– zmniejszenie wydajności układu odpornościowego (Sussan et al., 2015),
– zwiększone ryzyko wystąpienia zapalenia płuc (Miyashita et al., 2018).
Ośrodkowy
układ nerwowy – zmiany behawioralne (Grana et al., 2014),
– upośledzenie pamięci (modele zwierzęce) (Farsalinos et al., 2014),
– skurcze mięśni i drżenie mięśni (Farsalinos et al., 2014).
Pozostałe układy – podrażnienie oczu (Grana et al., 2014),
– kontaktowe zapalenie skóry i oparzenia (Hess et al., 2017),
– nudności i wymioty (Hess et al., 2017),
– podrażnienie błony śluzowej gardła i jamy ustnej (Jensen et al., 2015).
Co więcej, badania naukowe opublikowane w 2019 r. (Caporale et al., 2019) pokazują, że nawet beznikotynowe e-papierosy mogą być szkodliwe dla zdrowia, uszkadzając śródbłonek naczyń krwionośnych.

Najnowsze doniesienia medialne (z 23 sierpnia 2019 r.) donoszą o pierwszej śmierci dorosłego pacjenta związanej z ciężką chorobą układu oddechowego. Zgon jest wiązany z użyciem e-papierosów. Amerykańskie szpitale głośno mówią o coraz większej liczbie bardzo młodych osób palących e-papierosy, które trafiają do szpitali z problemami oddechowymi. Jedynym czynnikiem wspólnym w tych przypadkach jest używanie e-liquidów.

Co zrobić, aby uchronić dzieci przed używaniem
e-papierosów?
Daj dobry przykład. Jeśli palisz, nigdy nie jest za późno na rzucenie palenia.
Porozmawiaj ze swoim dzieckiem lub nastolatkiem o tym, dlaczego e-papierosy są dla nich szkodliwe. Nigdy nie jest za późno na pierwszy krok.
Poinformuj dziecko, jaki jest twój stosunek do wszystkich wyrobów tytoniowych. Wyraź zdecydowany sprzeciw dla stosowania takich produktów. Uzasadniaj, dlaczego nie są one bezpieczne.
Porozmawiaj z nauczycielami na temat egzekwowania zakazu palenia tytoniu na terenie szkoły oraz szkolnego programu zapobiegania paleniu tytoniu.

Erasmus + w przedszkolu
W ramach projektu Erasmus +, starszaki z przedszkola pod okiem Pani Żanety Drożdżyńskiej wykonały Piramidę Zdrowego Żywienia, poznając  przy tym zasady zdrowego żywienia


Gminne Zawody Lekkoatletyczne
W piątek 25.10.19r. na stadionie im. Ireny Szewińskiej w Konopiskach odbyły się Gminne Zawody Lekkoatletyczne organizowane przez Gminne Centrum Kultury i Rekreacji.
Nasi uczniowie wzięli w nich udział prezentując się bardzo dobrze
Partycja Bączyńska - bieg na 100m - 1 miejsce
Jakub Grabarczyk - bieg na 100m - 2 miejsce
Igor Lazar - bieg na 300m - 3 miejsce
Paweł Pokora - rzut piłeczką palantową - 2 miejsce
Należy pogratulować wszystkim uczniom, którzy wystąpili ponieważ godnie reprezentowali naszą szkołę i ich opiekunowi P.Adamowi Szczerbakowi



Wyprawa do lasu
W poniedziałek 21 października uczniowie klasy I, II i III z wychowawczyniami wybrali się na jesienną wyprawę do lasu. Byliśmy ciekawi, czy do lasu zawitała już Jesień. Jak się okazało pogoda nam sprzyjała, a las o tej porze roku był przepiękny.
Na miejscu spotkaliśmy się z leśnikiem p. Krzysztofem Wołczykiem.Była przechadzka po lesie i obserwacja naturalnego ekosystemu świata roślin i zwierząt, przyglądaliśmy się warstwom lasu, zapoznając się z nowymi terminami: korony drzew, podszyt, runo leśne, ściółka. Dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta i rośliny występują w czterech różnych warstwach lasu.
Dowiedzieliśmy się m. in. jak rozpoznać gatunki drzew,pan Krzysztof pokazał dzieciom w jaki sposób można określić wiek drzewa, jak zmierzyć jego wysokość i średnicę.Mogliśmy się przytulić do drzewa, zobaczyć i dotknąć jego korę, a nawet ją przekalkować. Nasze plecaki powoli wypełniały różne okazy przyrodnicze (kolorowe liście, szyszki, kora drzew). Każdy starał się usłyszeć i zapamiętać jak najwięcej leśnych dźwięków. Poznawaliśmy przyrodę patrząc, słuchając i dotykając.
Podczas rozmowy uczniowie wykazali się dużą wiedzą na temat ochrony przyrody, wszyscy doskonale wiedzieli, że w lesie nie wolno zostawiać śmieci, rozpalać ognisk, płoszyć zwierząt, hałasować.
Pełni wiedzy o lesie wróciliśmy do szkoły. Dziękujemy panu Krzysztofowi za gościnność okazaną nam w „leśnej szkole”, za cierpliwość i za miłe upominki.

Uczniowie klasy I, II i III oraz wychowawczynie


Działania w ramach naszego projektu „Taste of life” – „Smak życia”
27 września w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków. Uczniowie klasy 6 przypomnieli wszystkim, jak ważna jest nauka języków, a kształcenie językowe jest ważnym narzędziem służącym wzajemnemu poznaniu i budowaniu tolerancji pomiędzy różnymi kulturami, a także istotnym elementem wspomagającym procesy przemieszczania się osób w Europie w celu nauki i pracy.
Szczególnie w tym dniu przypominamy sobie, jak wiele korzyści płynie ze znajomości języków obcych. Znajomość języków pomaga ludziom podróżować i nawiązywać przyjaźnie, lepiej docenić innych i ich kulturę. Znajomość języków daje też szansę lepszej pracy, awansu i wyższych zarobków.
Uczniowie opowiedzieli również o naszym projekcie Erasmus+ „Taste of life” – „Smak życia”, którego głównym tematem jest propagowanie zdrowego odżywiania, aktywnego stylu życia i rozwijanie kompetencji kluczowych. Realizacja tego projektu będzie wspaniałą okazją do szlifowania języka angielskiego oraz poznawania innych języków, krajów, ich kultury i tradycji. Projekt ten możemy realizować dzięki Unii Europejskiej, która wspiera rozwój dzieci i młodzieży umożliwiając im udział w różnego rodzaju projektach, między innymi w projekcie Erasmus+.
Uczniowie obejrzeli również krótki film animowany o Unii Europejskiej, posłuchali znanej wszystkim piosenki z filmu „Kraina Lodu”, zaśpiewanej w 25 językach. Został również zaprezentowany film o naszej szkolew języku angielskim, który nakręcili uczniowie klasy 6. Nakręcenie filmu było pierwszym zadaniem w ramach realizacji projektu Erasmus+. Kolejne zadanie to zaprojektowanie logo projektu. Uczniowie z klas 3, 5 i 6 stworzyli 4 wspaniałe propozycje, spośród których wybierzemy jedną, która będzie naszą propozycją na logo całego projektu.
Uczniowie z klas 1 i 2 oraz dzieci z przedszkola również włączyły się w obchody Europejskiego Dnia Języków wykonując flagi krajów partnerskich z zastosowaniem różnych technik plastycznych.
Została również przygotowana gazetka z informacjami o projekcie – erasmusowy kącik naszego projektu, a korytarze szkolne ozdobiły prace uczniów wykonane podczas wspólnych warsztatów plastycznych.
Po zakończonych zajęciach wszyscy usiedli do wspólnego stołu ustawionego na placu szkolnym, na którym oczywiście królowały ziemniaki, ponieważ tego dnia obchodziliśmy również Święto Pieczonego  Ziemniaka, które już na stałe wpisało się w kalendarz naszych szkolnych imprez. Jest to okazja do miłego spędzenia czasu przy wspólnym posiłku, ale też warto sobie wtedy przypomnieć, że ziemniak -  to popularne, a często niedoceniane warzywo, jest bardzo zdrowe i ma ogromną wartość odżywczą, ma  więcej witaminy C niż jabłka i dynie, a tyle samo co cukinie. Ma też pięć razy mniej kalorii niż makarony i kasze.
Ostatnim punktem programu dnia były wspólne ćwiczenia na powietrzu i zawody sportowe, w których wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz dzieci przedszkolne.
To był bardzo udany dzień!
Magdalena Kotowska


SAMORZĄDY MAJĄ GŁOS
      W dniu 30.09.2019 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego, jak co roku wzięliśmy udział w Ogólnopolskim programie ,,Samorządy mają głos”, który organizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.Szkoła, a w szczególności samorząd uczniowski powinien pełnić znaczącą funkcję w przygotowaniu młodych ludzi do roli świadomych i aktywnych obywateli i obywatelek. Zgodnie z zapisami z ustawy o systemie oświaty, samorząd istnieje w każdej polskiej szkole i tworzą go wszyscy uczniowie i uczennice. Program ,,Samorządy mają głos”wspiera uczniów, uczennice i nauczycieli, nauczycielki zainteresowanych rozwijaniem samorządności uczniowskiej w szkołach. Uczniowie i uczennice dowiadują się, jak realizować swoje pomysły i pasje poprzez działalność w samorządzie oraz jak sprawnie i efektywnie działać w szkole, a także poza nią. Nauczyciele i nauczycielki – opiekunowie, opiekunki samorządów uczniowskich dowiadują się, w jaki sposób wspierać działania uczniów i uczennic. Dzięki przygotowywaniu wyborów i kampanii, uczniowie uzyskują nowe umiejętności, uczą się odpowiedzialności za swoje wybory.
W roku szkolnym 2019/2020 Wybrano następujący samorząd:
Przewodnicząca : Natalia Fac kl. 5
Zastępca: Daniel Sirek kl.6
Skarbnik: Bartłomiej Cierpiał kl.6
Sekretarz: Jakub Grabarczyk kl.6

[


POLA NADZIEI W HUTKACH
,,Spałam i śniłam, że życie jest samą przyjemnością, obudziłam się i spostrzegłam, że życie jest służbą na rzecz innych. Służyłam i zobaczyłam, że służba jest przyjemnością”.                                                
                                  Matka Teresa z Kalkuty

Za oknem jesień w pełnej krasie, rozpieszcza nas pięknymi kolorami i słońcem, a my... sadzimy żonkile. Nasza placówka jest miejscem, gdzie dzieci poza zabawą i nauką mają możliwość poznawania życia, także od tej trudnej strony. Stają się dobrymi, małymi ludźmi, którzy chętnie angażują się w pomoc innym.
    W tym roku, z inicjatywy Szkolnego Koła Caritas, nasz Zespół  po raz pierwszy aktywnie włączył się w ogólnopolską Kampanię Społeczną „POLA NADZIEI 2019/2020”. Pola Nadziei są elementem międzynarodowego programu powołanego do życia przez Fundację Marie Curie Cancer Care z Edynburga w Wielkiej Brytanii. Celem kampanii jest edukacja dzieci i młodzieży, uwrażliwianie ich na cierpienie i potrzeby drugiego człowieka, rozwijanie umiejętności pomagania. Kampania „POLA NADZIEI” przebiega w dwóch etapach: jesiennym i wiosennym. Elementem kampanii jesiennej „PÓL NADZIEI” jest sadzenie żonkili w okresie między 1 – 30 października w wybranych miejscach wokół szkół i przedszkoli.
    15 października, przed budynkiem naszej szkoły utworzyliśmy pierwszą, własną rabatkę żonkilową, która jest symbolicznym aktem solidarności z ludźmi cierpiącymi i umierającymi. Miejsce to oznaczyliśmy tabliczką – „Tu rosną Żonkilowe Pola Nadziei”. Kiedy wiosną kwiaty zakwitną – utworzą pole nadziei zostaną ścięte i rozdane darczyńcom.
    Dochód ze sprzedaży cebulek w całości został przekazany na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia Opieki Hospicyjnej przy ul. Krakowskiej 45 w Częstochowie.
Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom za okazane wsparcie.



Znowu na turystycznym szlaku...
    „Cudze chwalicie, swego nie znacie...”. Każdy z nas zna to powiedzenie. Rzeczywiście – tak się zdarza. Postanowiliśmy, w ramach naszej wycieczki. powędrować nieco jurajskimi szlakami.

W dniu 3 października uczniowie klas I – VI spotkali się rano, aby  pojechać na wycieczkę na Jurę Krakowsko – Częstochowską. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska to  makroregion geograficzny.. Znajduje się w dorzeczu górnej Wisły oraz górnej Warty.
Jura to piękne widoki, malownicze skałki i wspaniałe jaskinie. To również ruiny potężnych zamków, które wszyscy doskonale znamy jako Orle Gniazda. Warto odwiedzić te miejsca, tym bardziej, że to nie tak daleko od nas.
    Wybraliśmy się do pobliskiego Olsztyna i tam, z przewodnikiem, ruszyliśmy na jeden z wielu szlaków turystycznych. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki, np. na Sokole Góry czy potężny kamieniołom, gdzie można znaleźć kalcyt. Wrażenie robią również ruiny olsztyńskiego zamku. To była część naszej wyprawy. Przyszła pora na zajęcia warsztatowe z rękodzieła ludowego. Młodsi uczniowie bawili się w filcowanie wełny, a starsi tkali na małych krosnach. Powstały ciekawe prace.
   Mieliśmy szczęście, bo pogoda dopisała. Troszkę zmęczeni wędrówką i pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
A. Pietras




    Ważne informacje
Informacje dotyczące EGZAMINÓW ÓSMOKLASISTY znajdują się w zakładce ORGANIZACJA SZKOŁY

Tygodniowy plan lekcji znajduje się w zakładce PLIKI DO POBRANIA

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas I-VIII rozpoczynają zajęcia lekcyjne o 8.15.

Wypełniając obowiązek przekazania gminom i dyrektorom szkół podstawowych informacji
o szkołach ponadpodstawowych na terenie województwa, wynikający z § 11 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737), informuję, że wykaz szkół ponadpodstawowych dostępnych dla absolwentów szkół podstawowych w rekrutacji na rok szkolny 2022/2023, został zamieszczony na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach www.kuratorium.katowice.pl w zakładce Rodzice i uczniowie/Rekrutacja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium w zakładce Ogłoszenia/Ogłoszenia inne.


Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychow.
w roku szkolnym 2024/2025 -2,3 stycznia 2025r., 2 maja 2025r., 13-15 maja 2025r.,20 czerwca 2025r.,23 czerwca 2025r.



Informacja o dobrowolnym ubezpieczeniu dziecka znajduje
się w ZAKŁADCE PLIKI DO POBRANIA

Wybieram zawód dla siebie

Informator o szkolnictwie branżowym na terenie
Częstochowy i powiatów: częstochowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego, myszkowskiego znajduje się na:
https://womczest.edu.pl/
wybieram-zawod/index.html
.
Ponadto informacje z wyborem zawodu można znaleźć na
stronie:
https:doradztwo.ore.edu.pl

KLAUZULA RODO

Klauzula informacyjna_rodo


Stawka żywieniowa w roku szkolnym 2024/2025

Przedszkole:
Śniadanie - 3,00 zł
Obiad-5,50 zł
Podwieczorek-3,00zł

Szkoła Podstawowa:
Obiad-6,00zł

Nr konta do wpłat za żywienie:
ZSP HUTKI BUDZET
96 8273 0006 2000 0000 0172 4669



deklaracja-dostepnosci-1


Standardy Ochrony Małoletnich obowiązujące w przedszkolu i szkole podstawowej znajdują się w zakładce PLIKI DO POBRANIA

 

    Dzwonki szkolne
1. 8.15-9.00
2. 9.10-9.55
3. 10.05-10.50
4. 11.00-11.45 (obiad klasy I-III)
5. 12.00-12.45 (obiad klasy IV-VIII)
6. 13.00-13.45
7. 13.55-14.40
8. 14.50-15.35
 

    Kalendarz

 

 
 Zespół Szkolno-Przedszkoly im. Mikołaja Kopernika w HutkachRealizacja: Shile Design Studio