szkola hutki

Zajęcia pozalekcyjne
Świetlica
Uroczystości

NASI UCZNIOWIE NA TURYSTYCZNYM SZLAKU...
„ Każda przeżyta chwila ma swoje znaczenie,
bo bez niej nie bylibyśmy tym, czym jesteśmy”

Szkolne życie to nie tylko lekcje i nauka. Wspólne wyjazdy na turystyczne szlaki rozwijają u naszych wychowanków zainteresowania, pasje, kształcą, motywują do poznawania pięknych zakątków naszej Ojczyzny, uczą , jak poznawać siebie i innych oraz jak funkcjonować w grupie rówieśników.

20 maja 2019r.

Godziny poranne, na przystanku przy szkole stoi grupa uczniów kl. III gimnazjalnej i ich opiekunowie. Jeszcze kilka chwil i autobus wyrusza na wycieczkę do Pszczyny i Oświęcimia.
Pierwszym punktem zwiedzania była Pszczyna, która szczyci sie pięknym rynkiem wśród zabytkowych kamienic oraz wspaniałym zamkiem. Byliśmy pod wrażeniem tej budowli oraz jej wnętrz – przepych wystroju, oryginalne rozwiązania architektoniczne, wspaniałe meble, dzieła sztuki, zamkowe komnaty urządzone bardzo gustownie...Na dodatek zamek ten, który nie zawsze należał do polskich rodów, miał szczęście i nigdy nie był zburzony, zniszczony, chociaż przeszedł kilka razy przebudowę. Tutaj bywał cesarz Austro – Węgier ( cały parter to pokoje tylko dla niego ) , tutaj analizowano plany bitew w czasie I wojny światowej, tutaj mieszkała legendarna księżna Daisy – postać nieco tajemnicza, owiana legendą
i tragiczna....
    Później wybraliśmy się w dalszą drogę. Naszym celem było zwiedzenie Muzeum – Obozu Koncentracyjnego Oświęcim – Brzezinka. To wyjątkowe, ale jakże smutne, miejsce. Przenieśliśmy sie na kilka godzin w inny świat z przeszłości, z czasów II wojny światowej.... Zwiedzając kolejne budynki, chodząc drogami obozowymi, patrząc na dawny piec krematoryjny, mieliśmy świadomość, ile ofiar pochłonęło to miejsce, ile tutaj przelano potu, łez i krwi... Patrzyliśmy na cele, w których „mieszkali” więźniowie, na zdjęcia tych, którzy stracili tutaj życie. Słuchaliśmy żydowskich pieśni i modlitw. To, co opowiadała nam pani przewodnik docierało do głębi naszych serc i pozostanie tam na zawsze.
Smutne i bolesne jest to, że przecież: „ ludzie ludziom zgotowali ten los...”.
Wyruszyliśmy w drogę powrotną i wieczorem dotarliśmy do Hutek.

6 – 7 czerwca 2019r.

Tym razem na polskie drogi, i to na dwa dni, wybrali sie uczniowie kl. IV – V wraz z opiekunami.
Naszym turystycznym  celem były Beskidy. Oczywiście  program wycieczki zawierał tylko zwiedzanie niektórych miejsc, bo te góry obfitują w wiele atrakcji...
Najpierw pojechaliśmy do Bielska – Białej. Żeby poczuć się jak w górach, ruszyliśmy na szlak, którym dotarliśmy do Kolejki gondolowej na Szyndzielnię. Już w drodze na górę mieliśmy pełno wrażeń, gdyż oglądane widoki były wspaniałe. Po krótkim odpoczynku – dalej w drogę! Następnym punktem było zwiedzanie Wisły – turystycznej, górskiej miejscowości, zawsze tłumnie odwiedzanej przez turystów, miasta rodzinnego wybitnego, polskiego skoczka – Adama Małysza. Odbyliśmy podróż  Ciuchcią, która stanowi atrakcję tego miejsca. Po drodze słuchaliśmy opowieści przewodnika, podziwialiśmy okoliczne krajobrazy. Zwiedziliśmy skocznie narciarską , obejrzeliśmy zamek prezydencki i zaporę... Później spacerowaliśmy główną promenadą miasta. Oczywiście – był czas na zjedzenie pysznego loda dla ochłody i zakup pamiątek.
    Późnym popołudniem ruszyliśmy do Ustronia, aby zameldować sie w naszym ośrodku.                          Tam zjedliśmy obiadokolację i wspólnie spędzaliśmy czas, dobrze się bawiąc i relaksując.
Rano, po śniadaniu podjechaliśmy do Leśnego Parku Niespodzianek, a była ich tam moc!  Spacerowaliśmy wśród zwierząt, które mogliśmy karmić z ręki.  Oglądaliśmy pokazy lotów ptaków drapieżnych i sów, a przy tym dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o nich. Potem wróciliśmy do ośrodka na obiad i wybraliśmy się w stronę Żywca. Niedaleko tego miasta zatrzymaliśmy sie w MIKROCEN - TRUM   NAUKI  na zajęcia warsztatowe – oglądaliśmy doświadczenia z azotem, uczyliśmy się rozpoznawać minerały, bawiliśmy sie  różnymi urządzeniami rozwijającymi nasze myślenie i wyobraźnię.
Teraz już tylko droga powrotna i w godzinach wieczornych, cali, zdrowi, pełni wycieczkowych wrażeń,
dotarliśmy do Hutek na spotkanie z naszymi rodzicami...

A. Pietras

Ważne informacje
Schemat postępowania w przypadku potwierdzonego wyniku dodatniego wśród uczniów lub pracowników placówek
oświatowych- dla dyrektorów szkół/ przedszkoli
znajduje się w zakładce ORGANIZACJA SZKOŁY

Tygodniowy plan lekcji znajduje się w zakładce PLIKI DO POBRANIA

W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas I-VIII rozpoczynają zajęcia lekcyjne o 8.15

Wypełniając obowiązek przekazania gminom i dyrektorom szkół podstawowych informacji
o szkołach ponadpodstawowych na terenie województwa, wynikający z § 11 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737), informuję, że wykaz szkół ponadpodstawowych dostępnych dla absolwentów szkół podstawowych w rekrutacji na rok szkolny 2022/2023, został zamieszczony na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Katowicach www.kuratorium.katowice.pl w zakładce Rodzice i uczniowie/Rekrutacja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium w zakładce Ogłoszenia/Ogłoszenia inne.

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychow.
w roku szkolnym 2023/2024 -2,3 listopada 2023, 29,30 kwietnia 2024r., 2,3 maja 2024r., 31 maja 2024r.,17 czerwca 2024r.

Informacja o dobrowolnym ubezpieczeniu dziecka znajduje
się w pliku AKTUALNOŚCI

Informujemy, że sprawozdania finansowe za rok 2018
znajdują się na stronie

bip.konopiska

w zakładce Inne > Jednostki organizacyjne >
Zespół Szkolno-Przedszkolny
im. Mikołaja Kopernika w Hutkach

Wybieram zawód dla siebie

Informator o szkolnictwie branżowym na terenie
Częstochowy i powiatów: częstochowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego, myszkowskiego znajduje się na:
wybieram-zawod/index.html
Ponadto informacje z wyborem zawodu można znaleźć na
stronie:

Podwieczorek-2,00zł

Szkoła Podstawowa:
Obiad-4,50zł

Nr konta do wpłat za żywienie:
ZSP HUTKI BUDZET
96 8273 0006 2000 0000 0172 4669

deklaracja-dostepnosci-1

Standardy Ochrony Małoletnich obowiązujące w przedszkolu i szkole podstawowej znajdują się w zakładce PLIKI DO POBRANIA

Dzwonki szkolne
1. 8.15-9.00
2. 9.10-9.55
3. 10.05-10.50
4. 11.00-11.45 (obiad klasy I-III)
5. 12.00-12.45 (obiad klasy IV-VIII)
6. 13.00-13.45
7. 13.55-14.40
8. 14.50-15.35

Kalendarz

Zespół Szkolno-Przedszkoly im. Mikołaja Kopernika w HutkachRealizacja: Shile Design Studio